Методична скарбничка

Із скарбнички мудрих думок
Дитина — вище творіння Природи і Космосу і несе в собі їхні риси —могутність і безмежність. (Ш.Амонашвілі)
Творчість — це не розкіш для обраних, а загальна біологічна потреба,
інколи не усвідомлена нами. (Г.Іванов)
Ваша сила — віра в себе. Ваша свобода — відповідальність за власний розвиток. Ваші здібності — культура самостворення. (А.Смоловик)
Ми навчаємося не для школи, а для життя. (Сенека Молодший)
Хто навчається без книги, той черпає воду решетом.
Посередній учитель розповідає, Хороший учитель пояснює, Кращий
учитель демонструє, Великий учитель надихає.
Має значення тільки те знання, яке використовується на практиці.
(Гордон Драйден) Завдання школи — навчити жити. Вчаться у тих, кого люблять. Учитель і учень ростуть разом.
Відкриття народжуються там, де закінчуються знання вчителя й починається нове знання учня. (К.Федін) Прокладай шлях до розуму людини через її серце.
(Ф.Честерфілд)
Розум являє собою суму найкращих наших почуттів. (П.Шеллі)
Пам'ятай: усі ми разом розумніші, ніж кожен із нас. (Гордон Драйден) Минуле .належить історії, майбутнє — це таємниця, а ця мить — подарунок. Ось чому цю мить називають сьогоденням. Виживає не сильніший і не розумніший, а той, хто най­краще реагує на зміни, що відбуваються. (Гордон Драйден) Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрічі з ними, тоді й діти поспішатимуть у школу і щиро радітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем. (Ш. Амонашвілі)
Мозок людини здатен учитися все життя — з моменту народження до самої смерті. (Гордон Драйден)
Коли людина мислить, вона має сумнів, але вона впевнена, коли діє. (А.Франц)
Немає нічого, що не долалось би працею. Мудра людина не робитиме іншим того, чого вона не бажає, щоб зробили їй. (Конфуцій) Роби велике, не обіцяючи великого. (Піфагор)
Вдячність більшості людей —не більш ніж приховане очікування ще більших доброчинностей. (Фр. Ларошфуко) Учитель — це людина, котра вирощує дві думки там, де раніше зростала одна. (Е.Хоббард)
Завдання школи — навчити жити. Ми повинні ви
ховати Людину, здатну створити своє особисте життя.
(П.Блонський)
Наші знання — це сума того, чого ми навчилися, й того, що ми забули.
(М.Ебнер-Ешенбах)
Будь найкращим, набувай  багатства, але залишайся скромним. (Гордон Драйден)
Ти можеш!» — повинен нагадувати вчитель учневі. «Він може!» —
повинен нагадувати колектив. «Я можу!» — повинен повірити в себе  учень. (В.Шаталов)
Авторитет приходить від розуму, а не розум від авторитету.
Творчості, як і будь-якої діяльності, можна навчитися.  (Г.Апьтшуллер)
Скільки б ти не жив, усе життя слід навчатися. (Сенека)
Успіх приходить до того, хто робить те, що найбільше любить. (М.Форбс)
Навчання — це зміна здивування розумінням. (В.Кротов)
Вчення моє полягає лише в тому, щоб мати чисте серце і любити свого  ближнього як самого себе. (Конфуцій)
Даруй себе дітям! Будь терплячим і будь готовим до зустрічі з ними в  дитинстві. (Ш.Амонашвілі)
Багато чого я навчився у своїх наставників, ще більше у своїх товаришів,  та найбільше у своїх учнів, (з Талмуду)
Найголовніша формула успіху — знання "як поводитися з людьми" (Т.Рузвельт)
Ніщо велике ніколи не було досягнуто без ентузіазму. (Р.Емерсон)
Нам треба багато вчитися й багато знати, щоб тільки дізнатися, що ми  нічого не знаємо. (Л.Толстой)
Дитина — це дзеркало морального життя батьків. (В.Сухомлинський)
Помилитися може кожен, залишатися зі своєю помилкою — тільки  божевільний. (Цицерон)
Дитина — це явище в нашому житті, а не випадковість. (Ш.Амонашвілі)
Лише той Учитель, хто живе так, як навчає. (Г.Сковорода)
ПАМ’ЯТКА МОЛОДОМУ ВЧИТЕЛЕВІ
·        Поважайте особистість дитини.
·        Забезпечуйте її фізичну і духовну недоторканність.
·        Розвивайте її вроджені здібності їй на користь і на користь оточуючим.
·        Не ламайте, а зміцнюйте волю дитини;
·        Відкривайте їй шлях до пізнання світу.
·        Не позбавляйте її надії.
·        Покажіть їй, як знайти щастя в малому, розвивайте в ній потяг до кращого.
·        Учіть її служінню істині та терпимості до помилок.
·        Будьте прикладом для дитини, покажіть, як боротися зі спокусами і труднощами.
·        Не піддавайтесь обставинам, якщо вони заважають Вам реалізувати вищезгадані принципи.
І завжди, якими  б не були життєві обставини, ПАМ’ЯТАЙТЕ:
   У праці – честь і добре ім’я людини. Будь майстром, поетом, художником у справі, яку ти любиш. Немає такої професії, у якій людина не змогла б піднятись на вершини майстерності.
                                                                                           В.Сухомлинський


РЕКОМЕНДАЦІЇ ТА ПОРАДИ МОЛОДОМУ ВЧИТЕЛЮ
·        Ставте собі за мету відвідати уроки більшості вчителів, адже кожен із них найповніше виявляє себе як особистість у безпосередній діяльності на уроці.
·        Уважно оглядайте навчальні кабінети, їх оформлення: зібраний і систематизований там  дидактичний матеріал значною мірою відображає стиль роботи того чи іншого вчителя.
·        Постійно розвивайте свою педагогічну спостережливість і допитливість. Придивляйтеся, як ваші колеги спілкуються з учнями під час перерв, прогулянок, суспільно корисної праці; які у них взаємини один з одним, із батьками учнів. Спостереження за зовнішнім виглядом також може деякою мірою поповнити знання про особистість того чи іншого педагога.
ВИРОБІТЬ УМІННЯ ЗАХОДИТИ ДО КЛАСУ
·        Завчасно з’ясовуйте, у якому кабінеті відповідно до розкладу ви маєте проводити заняття, особливо коли це пов’язано із замінами уроків.
·        У кожному класі доберіть собі помічників, які під вашим керівництвом готували б до уроків необхідне навчальне приладдя.
·        Під час перерви відберіть усі матеріали, потрібні вам для конкретного уроку, компактно складіть їх.
·        Оглянувши себе перед дзеркалом, після першого дзвоника на урок виходьте з учительської і прямуйте до класу.
·        Почекайте другого дзвоника, дайте змогу всім учням зайти до класу.
·        Журнал, зошит, підручник тримайте в лівій руці, а правою відчиняйте двері. Ви маєте з’явитися в отворі дверей на повний зріст. Не обертаючись, правою рукою за своєю спиною зачиняйте двері.
·        На вашому обличчі має бути вираз задоволення і ледь помітна посмішка: ви раді зустрічі з вихованцями.
·        Упевненим кроком ідіть до робочого стола, дві-три секунди уважно оглядайте клас, щоб охопити поглядом усіх учнів і психологічно налаштувати їх на навчальну діяльність.
·        Зайшовши до класу, не забудьте привітатися.
 
Дотримуйтесь санітарно-гігієнічних вимог і правил під час організації навчально-виховного  процесу
·        Перед уроком (під час перерви) потрібно добре провітрити класну кімнату (відчинити вікно, двері).
·        Протягом уроку має забезпечуватися постійне надходження свіжого повітря до приміщення через відчинену кватирку чи фрамугу (якщо немає достатньої вентиляції).
·        Необхідно стежити за правильністю пози учнів за партою, що сприяє правильному диханню й кровообігу, а отже, забезпечує доступ насиченої киснем крові до мозку.
·        Якщо помітно, що школярі, займаючись одним видом розумової праці, стомилися (показниками втоми є розпорошена увага, зниження рівня дисципліни, позіхання тощо), слід залучати їх до іншого виду діяльності, що зумовить включення в роботу іншої мікросистеми кори головного мозку.
·        Через 25-30 хв після початку навчального заняття необхідно організувати активний відпочинок усіх учнів. Найбільшою мірою цьому сприяють фізкультхвилинки.
                         
                  Як подолати страх перед уроком
(тези для аутотренінгу)
1. Я ґрунтовно підготувався до заняття.
2. Я спокійний.
3. Настрій у мене хороший, бадьорий.
4. Я продумав усі компоненти уроку.
5. Я добре знаю всіх учнів, вони дисципліновані, уважні, з повагою ставляться до мене.
6. Я підібрав цікавий матеріал і зможу захопити школярів.
7. Мені легко з учнями.
8. Я цілком володію собою.
Класний керівник і колектив класу
(питання для аналізу діяльності)
 
Чи дотримуєтесь ви таких принципів роботи з класом?
·        У виховній роботі слід спиратися на актив класу, для чого необхідно його створити й постійно розширювати.
·        Для формування громадської думки класу потрібно допомогти кожному учневі зайняти активну позицію в колективі.
·        Будь-яке заохочення чи покарання має бути аргументованим. Дуже важливим є вміння говорити з учнями коротко, просто, чесно.
·        Учнівське самоврядування класу є найефективнішим засобом виховання, тому створення системи такого самоврядування є основним педагогічним завданням класного керівника.
·        Не можна хвалити й критикувати одних і тих самих учнів, бо це може призвести до формування «блоків», «угруповань», які стоятимуть на протилежних позиціях і заважатимуть вам та колективу.
·        Необхідно бути нетерпимим до брутальної лайки, адже «брудні» слова вживає лише той, хто внутрішньо неохайний.
·        Про щастя можна говорити тоді, коли учні хочуть зрозуміти тебе, а ти – їх.
·        Втрата ініціативи, тупцювання на місці згубні для будь-якого руху.
·        Тільки знаючи і розуміючи учнів, можна сподіватися, що вони повірять і довіряться вам.
  Схема аналізу виховного заходу
1. Назва виховного заходу, дата, місце проведення, вік дітей, що взяли в ньому участь.
2. Визначення форми заходу: етична бесіда, диспут, свято, похід-екскурсія, психологічний тренінг тощо.
3. Конкретні педагогічні цілі й завдання цього заходу. Наприклад:
§  Виховання інтересу до спорту, техніки, науки, мистецтва, політики, тощо.
§  Формування здатності до збагачення власного внутрішнього світу, самовиховання;
§  Зміна характеру міжособистісних стосунків у класному колективі(виховання поваги один до одного);
§  Зміна ставлення до якогось члена колективу (в результаті його цікавої розповіді про своє захоплення, про яке ніхто раніше в класі не знав).
§  Виявлення, розвиток здібностей будь-якого із членів колективу, забезпечення зміни його ставлення до себе.
§  Вивчення учнями правил поведінки(етикету).
1. Наявність плану підготовки та проведення заходу, його продуманість, доцільність, завершеність.
2. Участь колективу вихованців у розробці плану проведення заходу і їх мотивація до активної діяльності.
3. Врахування вікових особливостей, індивідуальних і колективних запитів та інтересів дітей.
4. Позиція учнів під час проведення заходу (активність та ініціатива; байдужість, пасивність).
5. Позитивні, найбільш вдалі моменти заходу, створення виховної ситуації.
6. Ступінь виконання поставлених завдань.
7. Спрямованість у майбутнє (наявність перспектив),визначення проблеми, на розв’язання якої спрямовані проведені заходи, системність виховної роботи у класі.

Немає коментарів:

Дописати коментар